Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első tematikus parkját a Közel-Keleten. Az új üdülőhely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén kerül kialakításra, és a Disney együttműködik a helyi szórakoztatóipari vállalattal, a Mirallal. A Disney már rendelkezik hat tematikus parkkal Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában. Legutóbbi parkját 2016-ban nyitotta meg Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget fejlesztéséért mint turisztikai célpont, és már üzemelteti a SeaWorldot és a Warner Bros World-öt, ahol egy Harry Potter témájú park fejlesztésén is dolgozik.
A Disney egy hivatalos közleményben hangsúlyozta, hogy az Egyesült Arab Emírségek elhelyezkedése révén egy négyórás repülőútra van a világ népességének egyharmadától, így jelentős kaput jelent a turizmus számára. A közlemény szerint évente 120 millió utas halad át Abu Dhabin és Dubajin, ami a legnagyobb globális légiközlekedési központtá teszi az Emírségeket. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója a park terveit „izgalmas” pillanatnak nevezte a vállalat számára, és kijelentette, hogy a Disneyland Abu Dhabi „autentikus Disney és egyben kifejezetten emirátusi”.
A 25 négyzetkilométeres Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától, és 50 percre Dubajtól. A Miral vezérigazgatója, Mohamed Abdalla Al Zaabi elmondta, hogy a Disney tematikus park üdülőhely megjelenése a területen mérföldkőnek számít az iszlám sziget globális szórakoztatási és szabadidős célpontként való további előmozdításában. Hozzátette, hogy a fejlesztés támogatni fogja Abu Dhabi és a környező területek tartós gazdasági növekedését.
A Disney első tematikus parkját, a Disneylandet, 1955-ben nyitották meg Anaheimben, Kaliforniában. Ezt követte 1971-ben a Walt Disney World Orlando-ban, Floridában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött egy tokiói parkkal, majd 1992-ben megnyílt a Disneyland Párizs, 2005-ben Hongkong, végül 2016-ban Sanghaj is csatlakozott a Disney parkok sorához.
A Disney szerdán bejelentette, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó eredményeik felülmúlták a várakozásokat, mivel a bevételek 7%-kal, 23,6 milliárd dollárra emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új előfizetőt nyert. Korábban a Disney egy enyhe csökkenést jósolt az előfizetők számában a díjemelés miatt, ám a látogatószám nőtt az amerikai parkokban, ahol a vendégek többet költöttek, emellett nőtt a hajókirándulások iránti kereslet is az új Disney Treasure hajó indítása után.
Iger úr optimizmussal beszélt a vállalat erejéről és ellenállóságáról, még az esetleges makrogazdasági bizonytalansággal és a verseny hatásaival kapcsolatban is. Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzési vezetője megjegyezte, hogy míg sok amerikai vállalat aggódik a tarifák fogyasztói kiadásokra gyakorolt hatása miatt, a Disney magabiztosnak érzi magát.
A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film is jól teljesít az online közönség körében. Az apróságok nagyszerű „lelkesedésért” és „sok” sárba ugrálásért kapták a díjat. A Thunderbolts* bemutatója előtt a BBC nyomon követi Florence Pugh útját az oxfordi iskoláslánytól a hollywoodi sztárig. Tom Wootton reméli, hogy a pályaudvari fejlesztések lehetővé tehetik a Eurostar vonatok fogadását. A helyi befektetések kezdetének nevezte a tematikus parkot Page Thompson, az új projektekért felelős elnök.