A leggyakoribb SEO hibák
A keresőoptimalizálás látszólag egy olyan dolog, amihez hozzá lehet látni saját erőből. Azonban számos dolog félrecsúszhat ezen a téren, amivel saját magunkat is bokán lőhetjük akár. Ezt elkerülendő, összegyűjtöttük, hogy mik a leggyakoribb SEO hibák, amiket elkövethetünk ezen a téren.
Egyetlen felületre optimalizált weboldal
Az internetes kereséses során ma már a legtöbb ember nem az asztali gépről, hanem mobiltelefonjáról kezdi a kutakodást. Emiatt egyre nagyobb szerepet kap keresőoptimalizálás terén az, hogy egy adott weboldal minden lényeges felületre optimalizálva legyen és megfelelően jelenjen meg a felhasználók számára is. Elvégre egy csak asztali gépre tervezett weboldal telefonon keresztül szinte átláthatatlan, de ugyanez fordítva is igaz lehet.
Kulcsszó halmozás
Az úgynevezett kulcsszavak megléte igen fontos a keresőoptimalizálási folyamatok és stratégiák szemszögéből. A SEO tanácsadás során éppen ezért már előre felmérik a szakemberek, hogy milyen kulcsszavakra lehet szükség.
A megfelelő kulcsszavak megtalálása esetén azonban sokan esnek abba a hibába, hogy az ezekre készített tartalmak túlságosan sokszor tartalmazzák ezeket a kifejezéseket. A kulcsszavak halmozása azonban a modern keresőalgoritmusoknak is szemet szúr ma már, ami miatt már észlelik, hogy egy tartalom kifejezetten csak a jobb helyezések érdekében készült el.
Emiatt a legjobb, ha egy 500 szavas szövegben maximum 4-5 alkalommal használunk egy kulcsszót eredeti és ragozott formájában összesen.
Túl gyakran használt kulcsszavak bevetése
A sikeres kulcsszó kutatás egyik alappillére, hogy olyan kifejezéseket használjunk, amik nem túl általánosak, de mégis számottevő keresés történik rá. Például, ha csak a napelem kulcsszóra építjük fel a komplett stratégiánkat, akkor azzal igen nehéz lehet konkrét sikereket elérni.
Ezen a téren érdemes megjegyezni a „long-tail” kifejezést, ami kulcsszavak esetében azt jelenti, hogy segítségükkel szűkebb rétegeket célozhatunk meg. A napelemes példánál maradva például hasznosabb lehet a „monokristályos napelem”, vagy „napelem megtérülés” kulcsszavak használata. Természetesen az ezek mentén kiépített stabil helyezés után a basic kulcsszavakat is beemelhetjük stratégiánkba. Ezzel weboldalunk helyezését is könnyebben javíthatjuk eleinte.
Nem megfelelő a létrehozott tartalom
A tartalomkészítés bizony komoly és embert próbáló feladat még egy SEO tanácsadó, vagy profi szövegíró számára is, hiszen minőségi tartalmat létrehozni ma már koránt sem egyszerű, úgy hogy ne essünk bele az előző hibák valamelyikébe. A sikeres keresőoptimalizálás során azonban mindig törekedni kell arra, hogy az adott kulcsszóhoz kapcsolódóan releváns és minőségi tartalmak is kapcsolódjanak weboldalunkhoz.
A minőség mellett ráadásul ma már a terjedelem is fontos tényező, hiszen a kereső algoritmusok az 500 szavas szövegeket kezelik megfelelő hosszúságú és minőségű tartalmaknak. A sikerhez tehát tartalomkészítés terén is a toppon kell lenni.
Másolt szöveg használata
A kereső algoritmusok szemében az egyik leginkább büntetendő a másolt szövegek használata, hiszen így nem beszélhetünk új, minőségi tartalmakról. Ráadásul, ha túl sokszor alkalmazzuk ezt a módszert, akkor oldalunkat akár komolyan is szankcionálhatják, ami súlyos helyezésekbe is kerülhet adott esetben.
Éppen ezért ezen a téren nem érdemes jobbról-balról másolgatni, még akkor sem, ha saját szövegünket másolnánk. Ez alól bizonyos mértékig csak a webáruházak termék és kategória leírásai lehetnek kivételek, de itt is komoly odafigyelés szükséges.