A Sesame Street a Netflixre költözik, miután Trump megvonta a finanszírozást

A Sesame Street és a Netflix közötti megállapodás jelentős lépés a népszerű gyermekműsor jövője szempontjából, különösen miután Donald Trump amerikai elnök leállította a közszolgálati műsorszóró, a Public Broadcasting Service (PBS) támogatását. A Netflix bejelentette, hogy a világszerte 300 millió előfizetőjének új évadot kínál a Sesame Street-ből, valamint 90 órányi korábbi epizódot is elérhetővé tesz. Az ikonikus műsor a gyermekek médiájának egyik alapköve, amely fiatal elméket varázsol el és a tanulás iránti szeretetre nevel – fogalmaztak a Netflix képviselői. Fontos megjegyezni, hogy a Sesame Street továbbra is elérhető marad a PBS csatornán.

A Sesame Street jövője bizonytalanná vált, miután a Warner Bros Discovery, amely az HBO platformját birtokolja, nem hosszabbította meg a programmal kötött szerződését. Trump elnök az elmúlt hónapban végrehajtási rendeletet adott ki, amellyel blokkolta a PBS és a National Public Radio (NPR) szövetségi finanszírozását, azt állítva, hogy ezek a csatornák elfogult és pártos híradást közvetítenek. A szövetségi költségvetési testület, a Corporation for Public Broadcasting, amely támogatta a két műsorszórót, bejelentette, hogy megszünteti a gyermekműsorokat segítő szövetségi kezdeményezést, amely a Sesame Street-et is érintette.

A megállapodás értelmében a PBS az új epizódokat azonnal elérheti, amint azok megjelennek a Netflixen. A Sesame Street története az 1960-as évek végére nyúlik vissza, amikor a műsor alapítói, Lloyd Morrisett és Joan Ganz Cooney, a Harvard Egyetem Neveléstudományi Karán keresztül forradalmi ötletet dolgoztak ki az amerikai gyermekek tanítására. Ekkor egy gyermekfejlesztési pszichológusokból álló csapat segítette a műsor alapítóit, hogy elemezzék a gyermeki pszichológiát és szórakoztató tananyagokat készítsenek. Jim Henson, a Muppet-figurák megalkotója, közreműködésével olyan karakterek születtek, mint a híres Big Bird, a díszlet pedig egy városi utcát idézett.

A Sesame Street 1969. november 10-i első adása óta milliók nőttek fel a műsor dallamára, amely így szól: „Can you tell me how to get, how get to Sesame Street?” Az évek során a program és karakterei a képernyőn túli életet nyertek. Elmo, a népszerű karakter, 2002-ben a közpolitikában is megjelent, amikor meghívták, hogy a zenei oktatásról beszélgessen a Kongresszusban. 2006-ban, az Egyesült Államokban tapasztalt gyermekobezitás-járvány idején a Sesame Street egészséges szokásokat népszerűsítő szegmenseket sugárzott, amelyek célja az volt, hogy a gyerekek megismerkedjenek a helyes táplálkozással és a testmozgással. A Cookie Monster például kijelentette, hogy a sütemények „néha fogyaszthatók”, és megtanította a gyerekeket a kiegyensúlyozott étrendre.

Michelle Obama, az Egyesült Államok korábbi first lady-je is ellátogatott a Sesame Street stúdiójába, hogy egy szegmenst forgasson az egészséges táplálkozásról. A Netflix az utóbbi időszakban egyre inkább a gyermekek tartalmára összpontosít, amely a platform nézettségének 15%-át teszi ki. A közelmúltban bejelentették, hogy új Peppa Pig epizódok is érkeznek, valamint egy mobiljáték, amely rejtvényeket és színező tevékenységeket tartalmaz.

A Sesame Street megállapodás a Netflixszel tehát nemcsak a műsor jövőjét biztosítja, hanem egy új szintre emeli a gyermekek szórakoztatását és tanítását, lehetőséget teremtve arra, hogy a fiatal nézők a világ bármely pontjáról élvezhessék a tanulságos és szórakoztató tartalmakat. Mindez a gyermekek médiafogyasztási szokásainak változását tükrözi, és a digitális platformok szerepének növekedését az oktatásban.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c80k7z8z77yo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük